onsdag 2 juli 2014

Lite senare........

Ja det har gått ett tag sen jag var inne senast.......men nu ska det bli ändring på det.
Vintern var ganska mild och snöfri i år. Vi gjorde inga ombyggnader i vinter så jag behövde inte vara här så mycket som förra vintern när vi byggde badrum , tvättstuga och altanen ...
Vi  var i Sydamerika hela januari, i  Sydligaste Chile med Patgonien, Eldsandet och Magellans sund, i Brasilien med  Iguazufallen, Amazonas , Rio och Buzios och i Argentina med Buenos Aires, en häftig resa. Våren var varm och tidig,  juni lite kylig , men här på Hammaren inte mycket regn.   Solon går med Lakke och Faxen i vår hage sedan slutet av Maj. Jag hade fotoutställning i ladan och tröskvandringen Kristihihelgen , med Öppna Ateljeer, ca 100 personer kom och tittade!  Sålde en hel del bilder, mest Gotlandsbilder förstås....
Jag har gjort 3 nya rabatter , en på varje sida om verandan där det bara var hemska Cotoneasterbuskar och spridda lönnar, där ska nu bli röda klängrosor, blå Clematisar , lupiner, nepeta, kryddsalvia, rölleka, nävor, riddarsporrar mm . Det kommer att bli jättefint.  Sen har jag även gjort rabatt rund en rugga höstflox mellan växthuset och flygelgaveln och satt lupiner, höstanemoner, nejlikor, digitalis, rölleka mm .  Blir också jättesnyggt!

Här kommer några  bilder från i höstas och i vintras...

Vi eldade gamla stockar och nytt ris i hästhagen i höstas .

Vitkindade gäss vid Virudden 

Steglits fotad från salsfönstret .

Vacker himmel över Närs Fyr .
Kvigor på Närsholmen i höstas.

En favoriten, tidig gryning i Oktober .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar